Actieve berichten Actieve berichten  Toon de lijst met forum leden Ledenlijst  Doorzoek dit forum Zoeken  Help Help
  Registreren Registreren  Inloggen Inloggen
Telfort
 Speedtest forum : Telfort
Onderwerp Onderwerp: Telfort ADSL PlaatsenPlaatsen
Schrijver
Bericht << Vorig onderwerp | Volgend bericht >>
johnstigter
Newbie
Newbie

Lid geworden: 28 December 2007
Online Status: Offline
Reacties: 1
Geplaatst op: 28 December 2007 tijd: 20:33 | IP genoteerd Quote johnstigter

Ik heb ook sinds kort Telfort ADSL + bellen en heb de draadloze Zyxel modem genomen.

Ik weet dat ik ver weg van de centrale woon (2,7 km ofzo) maar volgens verschillende tests zou ik ongeveer 6-8 of zelfs 8-10 Mbit/s moeten kunnen halen. Echter volgens speedtest.nl download ik maar met 533 KByte/s met mijn draadloze netwerk. Dit komt overeen met 4268 kbps staat er bij. Dat lijkt me toch wat weinig.. Dat is niets sneller dan mijn oude 4 Mbit abo van Tele2.

Hoe kan dit komen? De ontvangst van mijn wireless is 'uitstekend'.

Terug naar boven Bekijk johnstigter's Profiel Zoek naar andere berichten van johnstigter

wimpied
Newbie
Newbie

Lid geworden: 09 Januari 2008
Geplaatst op: 09 Januari 2008 tijd: 15:52 | IP genoteerd Quote wimpied

Ik woon aan de buitenrand van de stad (Leeuwarden).
Mijn waarden zijn erg matig (8 Mb/s).
Helaas lijkt dit te wijten aan de afstand tot de wijkcentrale.

7918 kbps / 1140 kbps

noise margin upstream: 0 db
output power downstream: 20 db
attenuation upstream: 0 db
tone   0- 31: 00 00 00 04 44 55 45 54 44 33 41 55 55 10 00 00
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 41 db

Volgens speedtest is de afstand tot de centrale 2037m (hemelsbreed).
De werkelijke kabellengte is (41/13,8) 3 km.

Max. snelheid volgens Telfort = 11 Mb/s.
In werkelijkheid komt dit neer op 8 Mb/s.
Downloaden getest op max. 800 kbyte/s.

Terug naar boven Bekijk wimpied's Profiel Zoek naar andere berichten van wimpied

messed-up
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: 15 Maart 2006
Reacties: 415
Geplaatst op: 10 Januari 2008 tijd: 06:54 | IP genoteerd Quote messed-up

Snelheid is wel stabiel  ?
Of ook last van " drukte op het internet " ?

jopie41
Newbie
Newbie

Lid geworden: 20 December 2007
Reacties: 2
Geplaatst op: 10 Januari 2008 tijd: 17:24 | IP genoteerd Quote jopie41

Van mijn mogelijke 10 Mbits krijg ik gemiddeld 7 Mbits. Afeglopen zaterdag om 17.00 uur was dat 1 Mbit. Ja je leest het goed. Het maximum op een doordeweekse dag was 8.8 Mbits.

Maar: Ik sta uiteraard niet de gehele dag te downloden en mijn vrouw houd er van dat ik af en toe een bakkie leut kom drinken. Internetpagina´s komen meestal redelijk snel binnen. Gezien de kosten, ik ben meer dan € 55.00 per maand goedkoper uit, ben ik ZEER tevreden.

Overstappen was probleemloos.
Alle afspraken over betalen zijn nagekomen.
kreeg wel een rekening voor 3 maanden ineens, maar dat vind ik geen probleem.

Joop.        

Terug naar boven Bekijk jopie41's Profiel Zoek naar andere berichten van jopie41

chefsl*ger
Newbie
Newbie

Lid geworden: 13 Januari 2008
Geplaatst op: 13 Januari 2008 tijd: 23:29 | IP genoteerd Quote chefsl*ger

Ben blij met mijn keus om toch over te stappen op telfort! Voor ik telfort had zat ik bij upc en heb daar het extreem abbo. Was wel aan de prijs maar haalde de 2.25 Mb psec. gewoon! En met een up van 250 Kb/s is ook lekker. Tot er een nieuwe wijk bij kwam. Problemen met de centrale. Etc, etc. Dus ik mocht eventueel mijn internet opzeggen. Ik moet zeggen dat er kwa service veeeeel verbeterd is bij de jongens van upc.

Maar na 1 maan Telfort 20 m.bit + telefonie ben ik echt blij dat ik het gedaan heb. Haal overdag en in het weekeind gewoon 1.45 Mb per sec. Dat is misschien geen 2.25 Mb (20 mbit) maar het is ook een stuk goedkoper dan al die andere abo's die er te krijgen zijn! Met mijn upload zit ik hier op 105 Kb/s.

De afstand tot mijn centrale is +/- 2.1 km. En op de site van speedtest haal ik niet meer dan 900 Kb/s maar daar klopt ook niet veel van omdat het bestand dat je binnen haalt ook veel te klein is. Als ik een bestand van 100 mb. van de testsite van bb-net haal dan zit ik al gauw op 1.8 Mb/s  Gewoon top dus!

Downloaden via nieuwsgroepen werkt ook lekker. Ik heb een abo van 10 m.bit en dit word ook gewoon gehaald. Zit wel snor dus!

Het leuke van Telfort telefonie vind ik de e-mail's die je krijgt als je een voice mail hebt. Gewoon via de mail dus.. wahaha. Afspelen met je mediaplayer.

En ook handig is het aan en uit zetten van Bellen naar 06 / 0900 / en andere service nummers. Dit kun je gewoon doen via de website van Telfort.

De upload van 100 Kb vind ik persoonlijk aan de lage kant. Hoop dat dit in de toekomst gaat veranderen. Verder heb ik aan de download van 1.5 / 1.7 MB/s ruim voldoende..... "Mag altijd meer worden haha"

Nou bij deze mijn ervaring met Telfort. Hoop dat het hier zo stabiel blijft. Maar dat zit wel snor volgens mij. M.a.w "Telfort GOED BEZIG!"

Greets Chefsl*ger

Terug naar boven Bekijk chefsl*ger's Profiel Zoek naar andere berichten van chefsl*ger

Rouke
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: 29 September 2006
Reacties: 188
Geplaatst op: 16 Januari 2008 tijd: 12:46 | IP genoteerd Quote Rouke

@Chefsl.a*.ger: Ik krijg sinds ik internet had via craplink, al m'n voicemails via mail binnen, gemiste berichten e.a ook

KPN-service noemen ze dat

Enige probleem qua IT/communicatie zooi nu nog: Digitenne/KPN draadloze TV, is af-en-toe crap, maarja dat kon je verwachten..

Nogsteeds dat geinige probleem met de "a" zo te zien

Ik ga als internetprovider betreffende enkele voorwaarden ook "over" naar Telfort, maar ik heb nogsteeds internet onder DDS

Aangepast door Rouke op 16 Januari 2008 tijd: 13:39
Terug naar boven Bekijk Rouke's Profiel Zoek naar andere berichten van Rouke Bezoek Rouke's Homepage

Tennie
Newbie
Newbie

Lid geworden: 19 April 2008
Geplaatst op: 19 April 2008 tijd: 18:38 | IP genoteerd Quote Tennie

Nu Speedlinq Telfort is geworden ben ik tendege gedegradeerd in snelheid, ook al wordt er door Telfort dezelfde snelheid beloofd(20Mbit).
Ongeveer een maand geleden is mijn snelheid van 15Mbit  (2.0MB/s) naar 10Mbit (1.4MB/s) gegaan. Nou snap ik dat je als Telfort medewerker zou zeggen dat het dan aan de belasting van de gehele lijn naar de centrale ligt. Maar als ik met volle bandbreedte download van mijn nieuwsgroepen, dan zie ik een verschil. Toen het nog ongeveer 20Mbit was fluctueerde de snelheid tussen 21 Mbit en 19Mbit(hier kan je dus mooi zien hoe belasting afhankelijk de lijn is). Nu de lijn naar 10Mbit is gedegradeerd, kan je gewoon zien aan het downloaden dat hij 'gecapt' is. De snelheid blijft gewoon precíés steken op 10Mbit(1.4MB/s). Wat ik nu wel eens zou willen weten is, of dit nog weer gaat veranderen, of dat ik misschien beter een andere provider moet gaan zoeken, want ik weet immers dat het op deze lijn naar de centrale 1/3e sneller kan.

Weet iemand hier meer van, of zijn dezelfde problemen voorgevallen, dan hoor ik het graag.

Terug naar boven Bekijk Tennie's Profiel Zoek naar andere berichten van Tennie

leeu7851
Newbie
Newbie

Lid geworden: 25 April 2008
Reacties: 2
Geplaatst op: 25 April 2008 tijd: 13:48 | IP genoteerd Quote leeu7851

Ik ben overgestapt van Planet naar Telfort voor ik dat heb gedaan kon je op de site van telfort je postcode en je huisnummer intoetsen en dan zien wat voor snelheid je kon binnenhalen bij mijn was dat 17 mb dat vond ik niet verkeerd .Maar nou komt het dat was met de modem van KPN en die is waarschijnlijk een stuk sterker want nu haal ik met de modem van telfort maar 9 mb binnen. Heb iemand van jullie dat ook opgemerkt

messed-up
Senior Member
Senior Member

Geplaatst op: 25 April 2008 tijd: 13:50 | IP genoteerd Quote messed-up

Nee.

messed-up
Senior Member
Senior Member

Geplaatst op: 25 April 2008 tijd: 14:03 | IP genoteerd Quote messed-up

Als aanvulling.
Voor zover ik weet heeft Planet helemaal geen 20 mb abonnement. Hoe kan je dan denken dat het modem van Planet sneller zou zijn ?("sterker" gaat niet op voor modems )

Er wordt niets gemeten, alleen de afstand tot de centrale wordt weergegeven. (wat ook lang niet altijd klopt, hemelsbreed en de werkelijke kabellengte is wat anders.)
Als op de site 17 mb wordt weergegeven is dat het maximum wat je kan halen.  Je zit te ver van de centrale om de maximale adsl2 snelheid te halen. Bovendien is het een indicatie, geen garantie.

9 mb voor € 20 inclusief gebruik telefoonlijn is nog steeds een koopje.

Aangepast door messed-up op 25 April 2008 tijd: 14:05

<< Vorige Pagina van 7 Volgende >>
  PlaatsenPlaatsen
Printbare versie Printbare versie

Ga naar forum
je kan geen nieuwe berichten plaatsen in dit forum
je kan geen reacties plaatsen in dit forum
je kan geen berichten verwijderen in dit forum
je kan geen berichten bewerken in dit forum
je kan geen enquêtes creëren in dit forum
je kan geen enquêtes stemmen in dit forum