Actieve berichten Actieve berichten  Toon de lijst met forum leden Ledenlijst  Doorzoek dit forum Zoeken  Help Help
  Registreren Registreren  Inloggen Inloggen
Telenet Kabel
 Speedtest forum : Telenet Kabel
Onderwerp Onderwerp: Telenet oplichterij PlaatsenPlaatsen
Schrijver
Bericht << Vorig onderwerp | Volgend bericht >>
Hemail
Newbie
Newbie

Lid geworden: 06 Juli 2008
Online Status: Offline
Reacties: 1
Geplaatst op: 06 Juli 2008 tijd: 11:55 | IP genoteerd Quote Hemail

Vandaag een programma proberen downloaden van 15Mb, niet overdreven groot zou je zeggen, echter met een Telenet verbinding totaal onoverkomelijk blijkt.

Het downloaden gaat tegen een snelheid van 6.89 kb/s, ja dank u, dan was ik sneller geweest via mijn klassieke 56k modem en na enkele minuten valt het zaakje stil.

Wat was die advertentie van Telenet nu ook al weer Vrrrrrroeeeeeeeeeeeeeem ; “snel en voordelig surfen”, dag jan, dat kun je dus vergeten, ik heb ADSL thuis en betaal ten eerste al een pak minder, maar erger; 6.89kb/s is niet echt snel te noemen vind ik.

Soit, ik wil weten waar het probleem zich ergens bevind want ik wil verder met mijn werk, misschien kan iemand mij helpen met een instelling of zoiets… Ik besluit met mijn GSM te bellen, het is toch gratis.

“Maak uw keuze

Hebt U een vraag over internet druk dan op 2.

Bent U klant internet en hebt U een vraag druk dan op 1

Wenst u een technische informatie of storingen te melden druk dan op 3

Bent u internet klant druk dan op 2

Wenst U een storing te melden druk dan op 1”

Ja zeker wens ik een technische storing te melden, dus ik druk op één en ik krijg te horen:

“blijf even aan de lijn, wij testen uw internetverbinding …..”

Hallo, dat heb ik niet gevraagd, maar ok dan is dat ook gelijk gebeurd.

“Uw internetverbinding werkt normaal” krijg ik te horen, en indien ik toch nog problemen moest ondervind zal het wel aan mijn installatie te liggen, een echt staaltje van klantenondersteuning bedenk ik … en of ik dit menu nog eens wens te horen …. neen dank u, ik wil een medewerker aan de lijn, is dit nu zo ingewikkeld?

Ten eerste; mijn internetverbinding werkt NIET normaal, ik betaal voor Expressnet, een verbinding van 10 Mbps en ik krijg nog minder snelheid dan een dial up modem ???

En nu komt het; hoe kan Telenet nu mijn verbinding controleren als IK MET EEN GSM BEL ? Niemand heeft mij gevraagd om het telefoonnummer in te geven …

Dan maar tussen de andere menu’s  gaan zoeken, en ik kom na een tijdje op de dienst afspraken, dus ik krijg dan toch iemand aan de lijn, die mij vertelt dat ik bij de verkeerde dienst zit, ja dat weet ik ook wel, maar blijkbaar is er op die andere diensten geen kat aanwezig … “ik zal u doorverbinden met de technische dienst”, prima dank u, dat was oorspronkelijk wat ik wou.

De stem van de technische dienst vraagt mij het klantennummer en het adres en op mijn vraag waarom de verbinding zo traag gaat vraagt hij mij “wat het probleem is”, ik vraag mij af waar ik godsnaam terecht gekomen ben, de beschutte werkplaatsen?

Ik vraag hem nogmaals of hij het normaal vind dat ik hier zit te sukkelen aan een snelheid van 6.89 kbs?

“Neen dat is inderdaad niet erg snel”

Goed, en waar zou dat dan kunnen aan liggen?

“Hoogstwaarschijnlijk aan “te veel volk” dat op de lijn zit”

Kijk eens mijnheer, ik heb lak aan het aantal volk op de lijn, ik betaal voor 10 Mbps, wat kunnen we daar dan aan doen?

“Niet veel”

Prima ik zal de titularis van deze verbinding aanraden om naar alternatieve internetproviders te zoeken die WEL normaal zijn, en waar men (min of meer) geeft wat men beloofd!

Voor je kunt reageren moet je eerst inloggen
Als je nog geen lid bent, moet je eerst lid worden

PlaatsenPlaatsen
Printbare versie Printbare versie

Ga naar forum
je kan geen nieuwe berichten plaatsen in dit forum
je kan geen reacties plaatsen in dit forum
je kan geen berichten verwijderen in dit forum
je kan geen berichten bewerken in dit forum
je kan geen enquêtes creëren in dit forum
je kan geen enquêtes stemmen in dit forum